עורך דין צבאי רפואי

אוי לא! התגייסתם לצה״ל טובים ושמחי לבב אך לצערכם נפצעתם במהלך השירות,

פציעה פיזית קשה אשר מקשה עליכם, או לחילופין, פגיעה נפשית מטלטלת ומצלקת

אשר הותירה אתכם אדם אחר משהייתם. יתכן גם כי התגייסתם עם מחלה מסוימת אשר הלכה והחריפה בזמן או בעקבות השירות הצבאי שלכם.

מה עושים מכאן? עורך דין צבאי רפואי, כמובן.

עורך דין צבאי רפואי, על שום מה?

עורך דין צבאי רפואי משלב בתוכו עולמות אשר לכאורה נשמעים רחוקים ושונים זה מזה שנות אור, אך במציאות, הנושאים הללו דומים משחשבתם. עו״ד אשר מתמחה בתחום הצבאי רפואי מצד אחד בקיא מאד בעולמות התוכן הצבאיים – מערכת המשפט הצבאית, חוקים, נהלים ותקנות ומכיר את מערכת הגומלין שבצבא ומהצד השני עורך דין צבאי רפואי יהיה בקיא בכל התחומים הרלוונטים לפגיעתכם, כלומר, יהיה לו את הידע לשלב בין סוג הפגיעה לסוג השירות הצבאי שלכם.

אני חושב שאני יכול לעשות זאת בעצמי

עם כל הכבוד, והאמינו לי – יש כבוד,  הגשת תביעה לאגף הנכים במשרד הביטחון אינה עניין של מה בכך. מדובר בהליך בירוקרטי ארוך ומייגע אשר בדרך כלל, לחייל משוחרר אין ידע מספק בתחום ואם לומר את האמת, כנראה שגם לא מספיק סבלנות. עורך דין צבאי רפואי יסייע לכם בכל שלב בתהליך,

בהבנה לעומק של סוג הפגיעה, החומרה הרפואית שלה, הקשר של הפגיעה הנ״ל לסוג השירות והדבר חשוב מכל – עורך הדין הצבאי רפואי אשר תשכרו את שירותיו, ידע להציג את הקשר בין שני הדברים בצורה המדויקת והטובה ביותר מול בית המשפט.

שחקן נוסף במגרש – נזיקין

אז מה זה בכלל נזיקין? נזיקין כשמם כן הם – נזקים הנגרמים לאדם עקב אירוע בלתי צפוי ורשלנות. הדבר יכול להתרחש בבית, בעבודה, בשירות הצבאי או ברחוב. חשוב לדעת כי בתביעת נזיקין, הנתבע הוא האדם או המוסד אשר אחראי לכשל, כלומר, אם נפצעתם בבית של חברכם, אתם תתבעו אותו, אם נפצעתם ממדרכה רעועה, תתבעו את העירייה. על כן, במידה ונפגעתם בעת שירותכם הצבאי – תתבעו את משרד הביטחון.

אז איך זה בעצם עובד?

ובכן, לאחר שקיבלנו רקע קצר בתחום ההתמחות הצבאית רפואית ובתחום הנזיקין, אפשר להתחיל ולדבר ביזנס – בשלב הראשון של תביעת מערכת הביטחון יש להוכיח כי אכן מדובר בפגיעה פיזית/נפשית, כלומר, קבלת הכרה כי אכן ישנה בעיה; זאת תקבלו לאחר שתוכיחו את העובדות אשר הביאו אתכם למצב הנוכחי שלכם. איך תעשו זאת? בעזרת עורך דין לענייני נזיקין או לחילופין, עו״ד צבאי רפואי. לאחר שתסיימו עם השלב הראשוני הזה, יהיה עליכם להעזר בעורך הדין שלכם על מנת להוכיח כי התוצר הרפואי שלכם הגיע בעקבות השירות הצבאי.

דגש חשוב

יש להבהיר כי כל מי ששירת בתחום הביטחון – חיילים, שוטרים, סוהרים, עובדי שב״כ/מוסד, רשאים לתבוע את אגף הנכים של מערכת הביטחון במקרה של פגיעה גופנית או נפשית אשר התרחשה בזמן השירות או בעקבות השירות. כלומר, גם אם הפגיעה התרחשה כאשר הייתם בבית אך עדיין שירתם כחיילים בסדיר, אתם רשאים לתבוע את משרד הביטחון.

חוק ההתיישנות

דגש נוסף אשר עליכם לקחת בחשבון הנו – ההתיישנות. חשוב לדעת כי לתאונות והפגיעות שלכם בשירות יש תוקף. עליכם להגיש את התביעה המדוברת בתוך 3 שנים ממועד השחרור. במקרים חריגים תתאפשר להגיש תביעה על אף שעברו 3 שנים, לרוב מכיוון שיהיה תיעוד לאירוע.

ועדה רפואית

לאחר שתמלאו את כל הטפסים הרלוונטים ותסיימו עם הבירוקרטיה היבשה עליכם להגיע לוועדה רפואית אשר תבחן את מצבכם הנפשי/הפיזי הנוכחי. בועדה זו יווכח רופא אחד לפחות אשר בקיא בתחום הפגיעה שלכם. יהיה עליכם להציג את טיעוניכם בעל פה ולהגיש מסמכים רלוונטים

איך זה שיש כך כך הרבה תביעות על רשלנות רפואית?

לצערנו,הרפואה בצה״ל אינה מתקדמת במיוחד ונושא הטיפול בחיילים זקוק לשיפור משמעותי. חיילים רבים מקבלים תגובות מזלזלות ממפקדיהם על תלונות חוזרות ונשנות, דבר שיכול לגרור נזק אדיר. פעמים רבות גילוי מוקדם יכול להציל את המצב. מעבר לכך, חיילים רבים לא רוצים ״להשבר״ בזמן אימונים ותרגילים ולכן אינם ניגשים לקבל טיפול. מחדל נוסף הוא שבבסיסים רבים הסמכות הרפואית הגבוהה ביותר הנה חובש צבאי מה שעלול לגרור אבחונים שגוים וטיפול רעוע.

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, במקרה של פגיעה במהלך או בזמן שירות צבאי יש לפנות לעורך דין צבאי רפואי אשר ידע לאבחן את הבעיה הרפואית המדויקת ולשייך אותה לסוג התפקיד אותו ביצעתם. כלומר, לתת קשר מבוסס של סיבה ותוצאה. אפשר לפנות גם לעורך דין צבאי נזיקין אשר יסייע לכם רבות בתביעת פגיעות גוף. אל תחששו לבקש עזרה ולקבל סיוע מהמומחים בתחום. בהצלחה!

מאמרים נוספים

שתפו

המסלולים שלנו

מדריכים
מקוונים

סימולציה
לוועדה רפואית

חבר
טלפוני

check up-medical report-files and folders-healthcare and medical-medical assistance-clipboard

סיוע וליווי מלא
בהגשת תביעה

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות

עורך דין צבאי

כשאנחנו חושבים על הצבא, פעמים רבות עולה בראשנו תמונה של גוף שלא ניתן לעמוד מולו, אבל זה ממש לא נכון. עורך דין צבאי

קרא עוד »

*השירות אינו משפטי. | המידע המוצג באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ או המלצה מכל סוג שהוא.

כל הזכויות שמורות © | 2022 | כמה עוד בע"מ

Site By | SHOWCASE ONLINE