עורך דין צבאי

כשאנחנו חושבים על הצבא, פעמים רבות עולה בראשנו תמונה של גוף שלא ניתן לעמוד מולו, אבל זה ממש לא נכון. עורך דין צבאי או גופים אחרים בעלי נסיון יכולים להנחות ולהוביל אתכם במהלך הדרך. כל מה שצריך לדעת בכתבה לפניכם.

מה זה בכלל עורך דין צבאי?    

עד שנת 2017 רק עורכי דין צבאיים מוסמכים, יכלו לייצג אדם בבית משפט צבאי. החל משנת 2017 החוק השתנה וכל עורך דין מוסמך יכול לייצג בבית משפט צבאי. אבל ויש כאן אבל גדול, זה שהחוק מתיר זאת, לא אומר שבהכרח כל עורכי הדין מבינים בדינים צבאיים. חשוב שלעורך הדין שבחרתם יהיה רקע צבאי, או הבנה צבאית מעמיקה, היות ומדובר על נושאים שאינם יומיומיים ודורשים מומחיות מיוחדת. בעיקר כאשר אנחנו מדברים על תביעת הכרה או נכות.

קצת על מערכת המשפט הצבאית

מערכת המשפט הצבאית נועדה על מנת לשפוט חיילים המשרתים בשירות סדיר (חובה), או בשירות קבע. קיימים הבדלים גם ביכולת האכיפה עצמה ובכוח המערכת. לדוגמא, אזרח יכול להיעצר ל-24 שעות במעצר, לעומת בית משפט צבאי שיכול לעצור ל-48 שעות. חייל שביצע עברה צבאית לפי חוק השיפוט הצבאי וכעת עומד למשפט, יכול לבקש סנגור צבאי, שירות הניתן בחינם בדומה לסנגור בבית הדין האזרחי.

כמו כן, ניתן גם לשכור את שירותיו של עו"ד צבאי. ממש כמו בעולם האזרחי, גם בעולם הצבאי קיימים שלל עורכי דין צבאיים היכולים לתת מענה איכותי ומקצועי ולייצג אתכם בצורה הטובה ביותר.

מהצד השני, אם קרתה לכם פגיעה פיזית או נפשית במהלך השירות הצבאי, ניתן גם לתבוע פיצויים בגין זה ולא בהכרח צריך לשכור את שירותיו של עו"ד צבאי.

מה ההבדל בין עורך דין לעורך דין צבאי?

בישראל, בית המשפט האזרחי, מופרד לחלוטין. המשמעות היא שנדרשת התמחות בבית דין צבאי ולא מדובר על תהליכים זהים לבית המשפט האזרחי. כמו כן, גם השופטים בבית המשפט הצבאי, שונים מבית המשפט האזרחי ובקיצור, מדובר על שני דברים נפרדים.

עורך דין, נחשב למי שסיים בהצלחה תואר במשפטים ולאחר מכן עבר מבחני לשכה, מטעם לשכת עורכי הדין. עו"ד צבאי הוא גם כמובן מוסמך את אותן ההסמכות הנדרשות שיהיו לעו"ד, אך בנוסף לכך, כמו שציינו קודם, יש  לו ערך מוסף בכל הנוגע לתחומים הצבאיים.

התפקיד של עו"ד צבאיים הוא להגן ולשמור על זכויות החייל, איש הקבע, או הקצין ולייצגו אל מול בבית הדין הצבאי.

מה ההבדל בין נזיקין לפלילי?

השירות הצבאי בישראל הוא חלק משמעותי בחיינו. לא מעט מקומות עבודה שואלים על העבר הצבאי ויתרה מזאת, בישראל יש אפילו מקום מיוחד בשביל זה בקורות החיים שלנו. כאשר אנחנו נשפטים בבית דין צבאי, עברות פליליות שתוצאתן היא רישום פלילי אזרחי.

כמובן שבמידה ובצעה עברה שנחשבת לפלילית במסגרת שירות צבאי, דין העבירה הוא כדין אזרחי. קיימות כמה עברות שהן עברות הנחשבות צבאיות אבל דינן הוא גם רישום פלילי אזרחי:

  1. שימוש בלתי חוקי בנשק – במידה ונעשה שימוש בנשק במסגרת הצבא, ללא ביצוע כלל הנהלים המיועדים לפתיחה באש מדובר ל עבירה פלילית.
  2. השתמטות – בחירה שלא להתגייס ללא סיבה ממשית, או לחלופין לא להגיע ימים מסויימים ללא אישור נחשב שהשתמטות ומלווה ברישום פלילי אזרחי.
  3. התנהגות לא הולמת – כל התנהגות שחוצה את הגבולות המתאפשרים במסגרת הצבאית וחורגת מהנורמות באופן בוטה.

לעומת זאת, תביעת נזיקין, היא תביעה המוגשת לועדה הרפואית וזאת כדי להוכיח כי במהלך השירות קרתה פגיעה פיזית או נפשית, אשר שינתה את אורח החיים של התובע.

באילו מקרים משתמשים בעו"ד צבאי?

מומלץ לשכור את שירותיו של עו"ד צבאיים בכל מקרה שקיים סיכוי לדיון בבית משפט צבאי, בטח כשמדובר בפגיעה פיזית או פוסט טראומה. חשוב לבדוק שלעורך הדין שבחרתם יש ידע ונסיון במקרה שלכם ויוכל באמת לסייע ולהביא אתכם לתוצאות.

כמה עולה עו"ד צבאי?

בשל ההתמחות הייחודית, עו"ד צבאי נחשב מקצוע משתלם. עלותו של עורך דין צבאי תלויה במורכבות המקרה, כמות שעות העבודה שיצטרך לבצע.

השירות של כמה עוד

עו"ד צבאי נחשב ליקר, בעיקר שאנחנו מתייחסים לועדות רפואיות, כדי לתבוע אחוזי נכות, בין אם בגלל בעיה פיזית ובין אם בגלל פוסט טראומה. לפני שאתם רצים ושוכרים סוללת עו"ד צבאיים, כמה עו"ד מציע לכם סיוע וליווי לאורך הדרך במחיר סמליים.

אם השתחררתם מהצבא ונותרתם עם בעיות פיזיות או פוסט טראומה שפוגעים בשגרת החיים שלכם, אנחנו כאן כדי לעזור, באמצעות 4 שירותים שאנחנו מציעים:

  1. הדרכות מקוונות – כל מה שצריך לדעת על התהליכים.
  2. חבר טלפוני – יועץ הזמין לשאלות שלכם.
  3. סימולציה לועדה רפואית – כדי להכין אתכם הכי טוב.
  4. סיוע וליווי מלא בהגשת תביעה – הגשת תביעת הכרה

לסיכום

מאמרים נוספים

שתפו

המסלולים שלנו

מדריכים
מקוונים

סימולציה
לוועדה רפואית

חבר
טלפוני

check up-medical report-files and folders-healthcare and medical-medical assistance-clipboard

סיוע וליווי מלא
בהגשת תביעה

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות

עורך דין צבאי

כשאנחנו חושבים על הצבא, פעמים רבות עולה בראשנו תמונה של גוף שלא ניתן לעמוד מולו, אבל זה ממש לא נכון. עורך דין צבאי

קרא עוד »

*השירות אינו משפטי. | המידע המוצג באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ או המלצה מכל סוג שהוא.

כל הזכויות שמורות © | 2022 | כמה עוד בע"מ

Site By | SHOWCASE ONLINE