תביעה נגד משרד הביטחון

חליתם? נפצעתם? אם זה קרה במהלך השירות הצבאי או בעקבותיו, יתכן ובאפשרותכם להגיש תביעה למשרד הביטחון ואפילו לקבל פיצוי ועזרה משמעותיים!

אבל איך עושים את זה? מי זכאי? האם יש הגבלת זמן בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון? כל המידע מיד לפניכם.

מי זכאי לתבוע את משרד הביטחון?

שאלה מצוינת! בעצם כל מי שנפגע במהלך שירות סדיר או מילואים יכול להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון על החמרה במצב הרפואי או פגיעה שנגרמה לו בעקבות השירות.

גם שוטרים סוהרים ואנשי שירות קבע יכולים להגיש תביעה למשרד הביטחון כל עוד הפגיעה שלהם קשורה לאירוע מבצעי.

הגבלת זמן? מה זה אומר?

כמו כל דבר בחיים, גם להגשת תביעה כנגד משרד הביטחון תאריך תפוגה, כלומר התיישנות.

ניתן להגיש תביעה לאגף שיקום הנכים במשרד הביטחון על פגיעה גופנית  ונפשית עד 3 שנים ממועד סיום השירות שבמהלכו הופיעה הפגיעה.

חשוב לדעת כי בדרך כלל אין חריגות ממועד הזמן הזה, אלא במקרים ספציפיים מאד.

תהליך דו שלבי?

אז כן, על מנת לקבלת הכרה במשרד הביטחון יש לעבור שני שלבים מרכזיים, שלב התביעה ושלב הועדה.

שלב התביעה כולל מילוי טפסים רבים, הבאת מסמכים מרופאים ומועדות שונות אשר מוכיחים כי אכן נפגעתם במהלך השירות.

שלב הועדה כולל הופעה בפני רופא אחד או יותר שתפקידם לקבוע אחוזי נכות על הפגיעה.

  • שלב ראשון – תביעה להכרה: השלב הראשון מתחיל בהגשת טופס תביעה שבו אתם מבקשים לקבל הכרה כנכי צה״ל, יש למלא את הטופס המתאים לכם (חבלה או מחלה), לאחר שהבקשה שלכם תשלח למשרד הביטחון, יתבצע מיון, בקשות קריטיות יותר המדווחות על פוסט טראומה וחבלה בשדה קרב יועברו ל״מסלול הירוק״, מסלול מהיר יותר המוביל לועדות הרפואיות ביתר קלות. שאר הבקשות עוברות לבדיקת מסמכים ועובדות.
  • שלב שני – ועדה רפואית: בקשות אשר אושרו לאחר בדיקת המסמכים או הועברו במסלול הירוק, מועברות לועדה הרפואית. בועדה נוכח רופא אחד או יותר מאחד ועל החייל לגולל את סיפורו ולענות על השאלות הנשאלות אותו. בתום הועדה ידונו ויקבעו את אחוזי הנכות המגיעים לחייל.

עלויות, עלויות, עלויות

עכשיו אתם בודאי תוהים לעצמכם האם יש ביכולתכם לעשות זאת לבד. אז אולי כן תצליחו לתבוע את משרד הביטחון בכוחות עצמכם, אבל קחו בחשבון כי זה ישאב מכם המון אנרגיה, משאבים וזמן.

הסירו דאגה מליבכם, ״כמה עוד״ בדיוק כאן בשבילכם עבור מקרים כאלה.

בכמה עוד תוכלו לקבל עזרה לכל שלבי ההכרה מבלי להיגרר לעלויות גבוהות ומבלי לוותר על האיכות.

בין השירותים שכמה עוד מציעים תוכלו למצוא:

  • חבר טלפוני – כן, הבנתם נכון, לפני כל תהליך, ועדה, מילוי טופס ובעצם, עבור כל שאלה שתהא לכם, תוכלו לחייג אליו ולהעזר בידע הרחב שלו. כל העזרה הזו במחיר מצחיק לגמריי.
  • מדריכים מקוונים – ״כמה עוד״ סיפקו לכם מספר לא מבוטל של מדריכים אשר נפוצים מאד בקרב חיילים וחיילות התובעים את משרד הביטחון, במדריך הזה תראו מספר סיטואציות של פגיעות פופולריות מאד, מדריכים אלה מכילים הסברים וטיפים יעילים להתמודדות על התהליך.
  • סימולציה לועדה רפואית – הסימולציה תדמה את הועדה הרפואית, כפי שהוזכר, בועדה יהיה רופא אשר יבחן אתכם מכף רגל ועד ראש ושאר הרכב הועדה יבחן כל מילה שתאמרו, לכן הסימולציה מומלצת כל כך, היא מותאמת אישית ועוזרת להתכונן לרגע הגדול הזה, בדיוק כפי שהייתם מתכוננים למבחן מכריע או ריאיון עבודה לו המתנתם תקופה ממושכת.
  • סיוע וליווי מלא – כן, גם את זה יש במחיר סופר אטרקטיבי! סיוע מלא כשמו כן הוא, סיוע בהכנת תצהירים, מילוי טפסים וניירת בחלק הראשון של התהליך, כמו כן, הכנה לחלק השני, הכוונה וטיפים יוצאים מגדר הרגיל.

לפעמים אפשר לוותר על עורך דין :

עם יוקר המחיה פה בארצנו הקטנטונת והמחירים אשר הולכים ומטפסים בקצב מסחרר, מוטב שלא לבזבז את כספיכם על עורך דין כאשר בכמה עוד יש את כל מה שאתם צריכים על מנת לקבל הכרה ממשרד הביטחון, ליווי, הכוונה, טיפים מעולים ואופציות בחירה מגוונות אשר מאפשרות לכם לבחור את המסלול המתאים לכם ביותר.

מה היה לנו כאן?

לסיכום, חשוב להיעזר במומחים אשר בעלי ניסיון בתחום ויודעים כיצד למלא טפסים בצורה הנכונה ביותר כך שיאושרו ויועברו לוועדה הרפואית. כמו כן, חשוב מאד לקבל הכוונה נכונה בכל הנוגע לוועדות הרפואיות. למזלכם היום אין צורך לבזבז אלפי שקלים וניתן להגיש תביעות נגד משרד הביטחון ותביעות נגד הצבא במחירים נוחים ומשתלמים בכמה עוד.

מאמרים נוספים

שתפו

המסלולים שלנו

מדריכים
מקוונים

סימולציה
לוועדה רפואית

חבר
טלפוני

check up-medical report-files and folders-healthcare and medical-medical assistance-clipboard

סיוע וליווי מלא
בהגשת תביעה

הירשם לניוזלטר שלנו

כתבות

עורך דין צבאי

כשאנחנו חושבים על הצבא, פעמים רבות עולה בראשנו תמונה של גוף שלא ניתן לעמוד מולו, אבל זה ממש לא נכון. עורך דין צבאי

קרא עוד »

*השירות אינו משפטי. | המידע המוצג באתר הינו מידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ או המלצה מכל סוג שהוא.

כל הזכויות שמורות © | 2022 | כמה עוד בע"מ

Site By | SHOWCASE ONLINE